Батьківський записник








10 порад для ефективного навчання Вашої дитини вдома


У зв’язку із поширенням коронавірусу в Україні введено карантин – закрито школи, садочки та університети. Чимало дітей в цей період переходять на дистанційне онлайн-навчання. Освіта  у закладі освіти, під наглядом педагогів, і навчання вдома, за допомогою онлайн-платформ та курсів, відрізняються за своєю специфікою. В першу чергу, вся відповідальність та організація процесу лягає на плечі батьків.

1. Вибір онлайн-програми чи курсу як пріоритету

 Карантин - це час надолужити прогалини у знаннях Вашої дитини. Якщо у студента є певні інтереси або улюблені предмети, можна рухатись у напрямку розвитку знань у цих конкретних сферах. Надайте свободу вибору дитині, тоді мотивація та бажання працювати будуть у рази вищі.
На сьогодні в Інтернеті є багато платформ для вивчення як освітніх предметів, так і курсів у сферах, які не розглядаються програмою. Також, можна знайти відео-уроки, де наочно пояснюються окремі теми та навіть прописані завдання.
Що стосується іноземних мов, то тут можуть стати у пригоді подкасти для різних  категорій студентів, платформи, де навчання проходить у тестовому режимі та відео-уроки граматики.
Також студенти можуть з легкістю використовувати онлайн-уроки для підготовки до ЗНО. Більшість минулорічних курсів наразі є безкоштовними.
Важливо пам’ятати, що для засвоєння інформації потрібен час. Зробіть ставку на якість, а не на кількість засвоєного матеріалу.

2. Сформувати графік занять

Для ефективної організації освітнього процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе  орієнтуватись та навчитись організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. 
Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб студент з легкістю сприймав інформацію.
Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей Вашої дитини.

3. Режим дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день  має максимально походити на звичайний день в коледжі за насиченістю. Тільки тоді повернення до навчання в коледжі не буде стресовим і пройде комфортно.

4. Організація робочого простору

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.
Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Крім того, студент повинен мати місце в робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового коледжного дня (ручки, олівці, зошити, блокноти, калькулятор тощо).
Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб студент міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.

5. Концентрація дитини

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить студентам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

6. Регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.
Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.
Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави.

7. Чергування онлайн-навчання з іншими видами освітньої діяльності

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проєктів, спостереження, експериментування.

8. Мотивація

Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.

9. Комунікація

Мова йде про спілкування батьків з іншими батьками, викладачами чи фахівцями. Також важливе спілкування дітей з однолітками чи іншими особами, які мають певний авторитет в їх очах.
Ефективно,якщо у студентів є власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.

10. Залучення батьків до процесу навчання

Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.
Однак пам’ятайте, що підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.





Азбука виховання для батьків


А — азбуку виховання повинні знати всі батьки
Б — будьте при дітях витриманими в своїх вчинках.
В — вас запитують — уважно слухайте, дайте відповідь.
Г — говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.
Д — дайте можливість дитині винайти самостійність.
Є — єдність між педагогами і членами сім'ї — запорука успішного виховання.
Ж — життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.
З — знайте: основи виховання завдаються з раннього дитинства.
І — ігри — запорука здорового фізичного розвитку дитини.
К — корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
Л — любов до рідного краю виховуйте з дитинства.
М — мама і мир — найдорожче для дітей.
Н — не говоріть дітям неправду.
О — одяг має бути охайним.
П — прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
Р — розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.
С — стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
Т — трудитися навчайте з раннього віку.
У — успіх,у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім'ї.
Ф — фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.
X — хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
Ц — цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів
Ч — частіше бувайте з дитиною на природі.
Ш — шум — ворог здоров'я дитини
Щ — щастя і радість дітей — у ваших руках.

Я — якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов'ю, дотримуйтесь цих порад самі.







ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ
 1,8 млрд. людей у світі підключені до Мережі Інтернет . Щороку зростає кількість користувачів, серед яких дедалі більше дітей і підлітків. Ще п’ять років тому користувачами інтернету були переважно мешканці великих міст, які використовували дротові технології та широкосмуговий доступ. Нині ж, завдяки розвитку мобільного інтернету за технологіями WAP і GPRS, стрімке розширення Мережі відбувається  навіть у порівняно невеликих населених пунктах, а вік користувачів починається з 7-8 років.
   Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді. Невміння працювати з комп’ютером і орієнтуватися в інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку. У кіберпросторі існує велика кількість спеціальних сайтів, адресованих дітям різного віку.
   Чим приваблює інтернет дітей і підлітків?
  • Різноманітне спілкування.
  • Утамування інформаційного голоду.
  • Пошук нових форм самовираження.
  • Анонімність і віртуальна свобода (моделювання множинності «Я»).
  • Відчуття спільності та приналежності до групи.
    Діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, такими як інтернет, випереджаючи в технічній освіченості батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня ерудиції, формування навичок спілкування з людьми. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн - загрозами:
  • онлайн-насилля;         
  • шахрайство;
  • порнографія;
  • отримання особистої інформації з метою злочинного використання.
76%батьків не знають, які сайти відвідують їхні діти. А ви знаєте?

   ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА:
- понад 28% опитуваних підлітків готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі.
- 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину – адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей вдома. Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються.
- 22% молоді періодично потрапляють на сайти для дорослих.
- 28% підлітків, побачивши в інтернеті рекламу алкоголя або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики.
- близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

   Слід пам’ятати, що ставлення дитини до комп’ютера та інтернета формують дорослі на власному прикладі. Тому дорослим спочатку необхідно самим засвоїти основи інтернет-грамотності, а вже потім навчати правилам нетикету (етикет спілкування в інтернеті) і комп’ютерній безпеці свою дитину та зробити це відповідно до віку дитини, кола її інтересів.
 
ЩО НЕОБХІДНО ЗНАТИ І ВМІТИ БАТЬКАМ В ІНТЕРНЕТІ
- Підвищуйте власну комп’ютерну грамотність, щоб стати авторитетом для дитини і вміти надавати допомогу у вирішенні питань, пов’язаних з використанням комп’ютера.
- Користуйтесь інтернетом разом з дітьми. Заохочуйте дітей ділитися з вами своїми успіхами і невдачами в освоєнні Мережі.
- Не забувайте, що ваша дитина може користуватися інтернетом в навчальному закладі, у знайомих або в інтернет-кафе, тому заборони можуть виявитися малоефективними. Приділяйте більше уваги вихованню дитини, навчайте її комп’ютерній грамотності й правилам безпеки в Мережі.
- Будьте другом і порадником, щоб дитина не соромилася і не приховувала від вас свої проблеми в опануванні інтернету. Спілкуйтеся, обговорюйте її досягнення, пропонуйте допомогу.
- Щоб у дітей не виникало бажання обходити програмні заборони, встановлені батьками, необхідно запропонувати в якості альтернативи пізнавальні, цікаві і захоплюючі ресурси, де вони будуть захищені від ризиків віртуального світу.
 
Сімейна онлайн-безпека – відповідальність кожного.
Навчіть дитину правилам безпечної роботи у Мережі:

1. Роз'ясніть дитині важливість захисту своєї та чужої конфіденційної інформації: не можна викладати в інтернет інформацію про сім'ю та її фінансові справи, адреси проживання та навчання, номери телефонів, кредитної картки та банківські дані;  нікому, крім батьків, не можна називати власні паролі до інтернет-сервісів (навіть найкращім друзям).
2. Навчіть дітей поводитися в інтернеті так само, як у реальному житті. У Всесвітній Мережі дитина має поводитися ввічливо, не робити нічого, що може образити інших людей або суперечить закону. Поясніть дітям, що в інтернеті також слід із повагою ставитися до людей та їх авторських прав. Незаконне копіювання та розповсюдження матеріалів, що є чиєюсь власністю, вважається крадіжкою.
3. Віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого. Навчіть дитину не надто довіряти незнайомим людям у Мережі. Дитина повинна знати, що не можна призначати зустріч з віртуальними знайомими без дозволу батьків.
4. Віртуальний світ іноді коштує реальних грошей. Завжди потрібно з'ясовувати, скільки коштують спеціальні інтернет-сервіси: наприклад, якою є повна вартість SMS в онлайн-грі. Якщо така інформація не очевидна для дитини, вона має звертатися за порадою до Вас. Допомагайте дітям розібратися, скільки насправді коштують такі SMS-послуги та чи дійсно необхідно їх надсилати.
 5. Звертатися за порадою – необхідно. Повідомте дитині, що вона може звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло, хвилює або загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас. Інформація та послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому перш ніж завантажувати, копіювати чи встановлювати будь-що з інтернету, дитина має отримати Ваш дозвіл. Навчіть перевіряти інформацію з Мережі за допомогою додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.


Як  порозумітися з підлітком 
Сучасні діти часто вражають батьків зростанням проявів неслухняності,впертості, агресивності, небажанням навчатися тощо. Дуже часто батьки думають, що
діти потребують уваги, поки вони маленькі, а з часом це вже зайве, оскільки вони дедалі довше перебувають у навчальному закладі та з друзями. Натомість підліток гостро потребує уваги дорослих, що, проте, має свої особливості.Дитина ніби хоче нам сказати: «Облиште мене, але не залишайте саму!», а батьки намагаються стримати її активність і самостійність, часто в авторитарній формі висловлюються про її друзів та інтереси й намагаються по-своєму планувати її дозвілля. Закономірно, що недовіра й неувага до життя підлітка призводять до розриву між дітьми та батьками.
Подивімося на це з погляду фізіології. Отже, ми маємо справу з підлітковим віком. У підлітковому віці провідними видами діяльності є міжособистісне спілкування з дорослими й ровесниками, суспільно корисна праця і навчання, що позитивно позначаються на розвитку психіки та особистості загалом. І знову ми повертаємось до того, наскільки важливе спілкування з дитиною. Проте ви, мабуть, помічали за собою, що спілкування з дитиною складається дедалі складніше.
Підлітковий вік характеризується такими специфічними новоутвореннями, як почуття дорослості та потреба в самоствердженні.
Почуття дорослості в підлітковому віці.
Розвиток дорослості є процесом становлення готовності дитини до життя в суспільстві. Він передбачає засвоєння суспільних вимог до особистості, діяльності, стосунків і поведінки дорослих. Становлення дорослості відбувається по-різному.Підліток краще, ніж  школяр, розуміє себе, може аналізувати власні вчинки, хоча йому ще важко передбачати їх наслідки. Його поведінка більш осмислена, не така імпульсивна, як у школяра, він краще володіє собою. Водночас у підлітків посилюється негативізм до будь-яких вимог дорослих, яскраво виявляються ознаки емансипації, намагання будь-що демонструвати власну незалежність.
Потреба підлітка в самоствердженні.
Потреба підлітка в самоствердженні настільки сильна, що задля визнання ровесниками підліток готовий поступитися своїми поглядами та переконаннями, здійснювати вчинки всупереч своїм моральним настановам. Втратити авторитет в очах друзів, відчути посягання на свою честь і гідність є найбільшою трагедією для підлітка, що може призвести аж до суїциду (самогубства). Тому він бурхливо реагує на нетактовні зауваження дорослого в присутності друзів, вважаючи це приниженням своєї особистості. На цій основі нерідко виникають конфлікти між дітьми й педагогами.
Взаємини підлітків та дорослих.
Підліток прагне діяти та виглядати як дорослий, мати його права і можливості. Тому його розвиток супроводжується постійним рівнянням на дорослого. Саме в спільній діяльності дорослий має реальні можливості впливати на становлення особистості підлітка, його дорослішання. І надзвичайно важливо зайняти правильну позицію в стосунках із дитиною. Для підлітка характерна зміна ставлення до дорослих. Він починає критичніше оцінювати їх слова і вчинки, аналізувати поведінку, стосунки та соціальну позицію. Однак вимоги підлітка до дорослого дещо суперечливі. Він прагне самостійності, протестує проти опіки, контролю й недовіри, відчуваючи, водночас, тривогу й страх перед необхідністю долати проблеми,сподівається на допомогу й підтримку дорослого, але не завжди відверто зізнається в цьому. Важливе значення для підлітка має спільна діяльність із дорослими, організована на основі єдності інтересів і захоплень.У підлітковому віці дитина прагне зрозуміти, що означає бути дорослим,проводить паралелі між вчинками дорослих і своїми. Підліток зауважує їхні прорахунки та помилки, нестерпно ставиться до спроб принизити його. Та якщо
дорослі визнають свої помилки, діти щиро їх вибачають. Часто предметом критики (заслуженої і незаслуженої) стає педагог, якого інколи студенти звинувачують у несправедливості. У зв'язку з появою в дітей підліткового віку нових психологічних особливостей, інколи їхні стосунки з дорослими супроводжуються конфліктами та
негативними формами поведінки, зокрема проявами грубості й упертості» Це пов'язано, зазвичай, із прагненням до самостійності, яке дорослі не сприймають і не
підгримують. Підлітки хочуть, щоб на їхні думки, бажання й настрої зважали, не терплять недовіри, байдужості, насмішок, нотацій, особливо в присутності друзів.
Компетентні, досвідчені батьки й педагоги знають, що передбачити та попередити конфлікт легше, ніж подолати його наслідки.

Немає коментарів:

Дописати коментар