Виховна робота

 Виховна година «Шануй батька свого, матір свою…»

 Мета: обговорити зі здобувачами освіти     проблеми стосунків батьків і дітей, допомогти дітям зрозуміти, що родина є найвищою цінністю в житті, про роль батьків у житті, вчити продовжувати сімейні традиції, розвивати почуття родинності, відповідальності за          своїх батьків; навчати підлітків шукати компроміс у спілкуванні з дорослими; розвивати вміння займати позицію і висловлювати         свою думку, виховувати любов та повагу до своєї родини. 

Хід виховної години

І. Вступне слово наставника групи. Оголошення теми  виховного заходу.


Батьки і діти! Діти і батьки! 
Нерозділиме і довічне коло; 
Ми засіваємо житейське поле, 
І не на день майбутній – на віки! 
Між нас не ляжуть вирвами роки, 
Бо наша кров пульсує в нашій долі. 
Батьки і діти! Діти і батьки… 
Нам нічого ділить на спільнім полі. 
 

«Мозковий  штурм»  Яка мета  нашого  заняття?
Сьогодні ми з вами будемо вести мову про одвічну тему всього людства: про любов до найдорожчих, найрідніших людей – батьків. Батьки дарують нам не тільки життя, а й розуміння його, і любов до нього. Материнська любов дає наснагу й силу, впевненість і захищеність, вона надихає й окрилює. Дитина, сповнена любові, і сама учиться любити навколишній світ. Батькова порада, мудрість, підтримка – це основа розуміння великої книги людського життя. 

 Хвилинка мудрих думок 

Прислухайтесь до мудрих думок. Видатний український педагог В. Сухомлинський написав багато притч і оповідань, у яких містяться поради й настанови дітям любити, шанувати й берегти своїх батьків.

Шануй і поважай матір та батька, які своєю працею і піклуванням несуть тобі радість. Пам’ятай, що вони також мають право на радість. Дорожи честю родини, оберігай її як святиню. Де б ти не був, не забувай про рідну домівку. Завжди пам’ятай про неї. ( За В. Сухомлинським)

 Бути добрими дітьми для своїх батьків означає приносити в родину тільки мир і спокій, радість і щастя. Не приносьте батькам тривоги, горя, прикрості, ганьби! Турбота про мир і спокій в родині, про радість і щастя батьків повинна стати головним бажанням вашого життя. Якщо в родині горе, нещастя, неприємність, то ваша відповідальність за благополуччя сім’ї зростає в сто раз. ( За В. Сухомлинським) 

ІІ. Бесіда та обговорення теми. 

- Розкажіть, а як ви ставитеся до своїх батьків, у чому виражається ваша шана, повага до них і турбота про їхнє щастя. 
Хочеться вірити, що серед вас немає таких , як герой гуморески «Домашній твір» 

Автор: Вітько-бідак страждає так, 
Аж дригає ногами! 
Він за столом, 
Він пише твір: 
„Я помагаю мамі” 
Старанно олівець гризе 
Та супить брови грізно, 
Але нічого – хоч умри! – 
До голови не лізе... 
Та ось тихесенько зайшла 
В його кімнату мама. 
Мама: Вітюнь, будь-ласка, в магазин сходи за сірниками. 
Син: Ідея! 
Автор: Вигукнув синок. 
Син: Ну й морока! 
Сама іди! Я твір пишу- 
Роблю важкі уроки. 
Автор: І мама вийшла. А Вітюнь 
Швиденько пише в зошит. 
Син: (голосно) Я в магазин завжди ходжу, 
Коли мене попросять... 
Автор: Хвилин за 10 мама знов 
З’являється у дверях. 
Мама: Вітюнь, картопельки начисть. 
А я зварю вечерю. 
Син: Сама начисть. 
Автор: Кричить Вітько. Та так, 
Що ледь не лопне. 
Син: Я твір пишу! Я зайнятий! 
Сама начисть картоплі! 
Автор: Виходить мама, а синок 
Писати знов сідає. 
Син (голосно): Я мамі сам варю обід, 
вечерю та сніданок. 
Автор: Радіє син. 
Син: Не твір, а люкс! 
Оцінка буде гарна! 
Автор: І геть не думає про те, 
Що він радіє марно.


-  А ви допомагаєте своїм батькам? Дуже хочеться, щоб ваші слова не розходилися з ділом. І щоб любов і турбота про батьків виявлялася у ваших добрих справах. 
- З вашого боку потрібно трішечки уваги і ви своїх батьків зробите щасливими.
- А чи повинна повага до батьків виражатися у словах, якими ви звертаєтеся до них? 
- Чи є це, на вашу думку, проблемою сучасності? 

-  В українській сім’ї головою родини, за традицією, був батько. Суворий, вимогливий, а його любов до дітей стримана, врівноважена. Недарма кажуть, що дитину треба любити так, щоб вона цього не знала. Батьків приклад, батькове слово завжди було законом. Батько має в сім’ї безперечний авторитет. Він уособлюється як захисник, годувальник


Усе в житті міняється i в'яне, 
Усе мина, відходить назавжди. 
Лиш батьківська любов ніколи не зів'яне, 
Лиш татові слова зi мною назавжди. 
Усе, що є в житті — то долі повеління, 
А все, що є в мені — то батькове учіння. 
Від батька в мене є терпіння i удача, 
I розум, батьку мій, — це твоя добра вдача.
 

Вправа «Мікрофон»  Продовжіть речення  "Тато – це… "
…звичайна людина, яка робить все можливе і неможливе, аби стати для своєї дитини Суперменом. 
. … джерело мудрих порад, хоч здебільшого вони не рятують становища. 
. … людина, яка все знає і вважає за краще уважно спостерігати, щоб вчасно підстрахувати тебе. 
… людина, яка має глибокі й зважені погляди на політику, спорт, захист навколишнього середовища. 
… людина, у якої є скриньки, коробки й інші сховиська, наповнені цінними речами і технічними пристроями, і всяким мотлохом. 

-  Мама… Це перше слово, яке вимовляє дитина і, мабуть, на всіх мовах світу це слово звучить однаково ніжно. У мами найдобріші та ласкаві руки, найніжніша посмішка та найдобріші очі, що світяться любов’ю. У мами чутливе серце – в ньому ніколи не згасне любов до своєї дитини. І скільки б не було тобі років, тобі завжди потрібна мама. І чим більша твоя любов до матері, тим радіснішим і світлішим стає твоє життя. « Найкращі дні для наших матерів – це дні, коли щасливі їхні діти» 

Крізь дощ, крізь сніги i тумани, 
Чи дороги туман обснує, 
Приїжджайте частше до мами, 
Повертайтесь в дитинство своє. 
Забувайте обов'язок, втому, 
Не марнуйте дрібницями дні, 
Приїжджайте до рідного дому, 
Розвесняйте в нім душі свої. 
Там ростуть чорнобривці i м'ята, 
Де пройшли ваші дні золоті, 
Лиш не можуть там вічними стати 
Руки мамині — крила святі.


Вправа «Вільне письмо»  (пригадайте той день, коли ви зробили маму щасливою.) 
Психолого – педагогічний практикум… (продовжити речення) 

1. Моя мама завжди хвилюється за … 
2. Коли моя мама говорить зі мною, то … 

3. У характері моєї мами мені подобається те, що …. 
4. Для своєї мами я завжди стараюсь … 

5. Я не хочу, щоб моя мама …. 
6. Перед своїми батьками я зобов’язаний (а) … 

- Слово «мама» росте разом з нами тихо, як ростуть дерева, сходить сонце, розцвітає квітка, як тихо світить веселка і гладить дитину по голівці рідна рука. Це – мить, і це – вічність, бо мама завжди з нами, вона живе в нас. Важко усвідомити все те, що вміщує в себе це звичне і водночас дороге слово – мати. Бо матір – це означає мати все. Мама ніколи не вимагає від нас ніяких жертв, а сама жертвує заради нас усім: і сном, і відпочинком. 



- Народна мудрість говорить: «Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти». Старість — невідворотна, смерть — невмолима, перед цими нещастями ніхто не може зачинити двері свого дому. А від лихих дітей можна дім зберегти, як від вогню. I залежить це не тільки від ваших батьків, а й від вас самих. Бути хорошими дітьми означає не допустити, щоб життя батька й матері було отруєне вашими поганими вчинками. Умійте бути добрими в думках, у почуттях, у діях. Бережітъ здоров'я своїх батьків. Пам'ятайте, що ранню старість i хворобу батькам приносять не тільки праця, утома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. 
 ІІІ. Підсумок виховного заходу.


- Майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей на горі Сінай, були вирізьблені слова: « Шануй батька свого і матір свою, щоб добре тобі було та щоб довголітнім ти був на землі». 
Запам’ятайте і понесіть через усе життя своє цю святу заповідь, яка передається із роду в рід. Нехай горить вона на вашому шляху яскравим вогником, остерігаючи від байдужості та безсердечності: 


Пам’ятай! У тебе – єдина в світі мати; у тебе – єдиний в світі батько; 
Серце батьків завжди вражають невдячність, байдужість дітей. 
Пам’ятай! Як ти шануватимеш своїх батьків – так твої діти шануватимуть тебе. 
Пам’ятай! Твоє недобре слово – подряпина на ніжній душі батьків. 
Пам’ятай! Обов’язок дітей: платити батькам за їх піклування любов’ю і відданістю. Не роби старість батька й матері бідною. 
Пам’ятай! Забута могила батьків – твоя бездушність і байдужість. 
Пам’ятай! Про старість треба говорити тільки з повагою. 
Не можна залишати рідну старшу людину одинокою. 
Пам’ятай! Шануй батька свого і матір свою, щоб добре тоді було та щоб довголітнім ти був на землі!!!

 


 

«Повір у себе»

(виховний захід з елементами тренінгу)

Мета: довести студентам ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, почуття справедливості та гуманності, естетичні смаки та уподобання.

 

Очікувані результати:

Студенти:

1.     назвуть 5 складових  сфер життєдіяльності людини;

2.     наведуть докази особливості та унікальності кожної людини;

3.     напишуть вірш про себе, який допоможе визначити їх унікальні якості.

 

Основні ідеї:

1.     Я − особливий, бо я  − унікальний.

2.     Я − особливий, бо я «дивовижно створений».

3.     Люди не є досконалими.

4.     Я маю особливу цінність, бо мене безмежно люблять.

5.     Те, що ми особливо цінуємо, потребує дбайливого ставлення.


 

Ключові поняття:

Унікальний – єдиний у своєму роді.

Здоров`я − стан абсолютного розумового, фізичного та соіцального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби.

 

 

Епіграф (записаний на дошці): «Те, що є навколо нас, ніщо в порівнянні з тим, що всередині нас». Ральф Уалдо Емерсон (америк.письменник, філософ 19 ст.)

 

Хід заходу

Добрий день, любі мої діти! Сьогодні ми зібрались, щоб поділитися своїми думками, послухати і почути кожного. Разом ми, група, але кожен з нас маленька часточка колективу, особистість, яка хоче, щоб до її думки прислухались, поважали, рахувалися з нею.

Мета нашої бесіди: краще пізнати самого себе та своїх друзів, однокласників, впевнитися у своїх силах і можливостях.

 Вправа «5 аспектів людської особистості»

         Подивіться на екран, зараз ми розділимо намальоване тут коло на 5 частин, кожна з яких символізує 1 з аспектів нашої особистості. Давайте заповнимо ці сектори разом.

Фізичний аспект – це наше тіло: шкіра і все, що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії (сила, витривалість, гнучкість).

Емоційний аспект – наші почуття. Які ви знаєте почуття? (гнів, любов, ревнощі, сум). Емоційно здорова людина здатна віддавати і отримувати любов, радіє життю, вміє перемагати і контролювати свої негативні емоції.

Соціальний – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.

Розумовий – наше мислення, здатність розуміти, розмірковувати і вирішувати проблеми, творчість і кмітливість.

Духовний – уявлення про віру, наші переконання та моральні цінності, сенс життя. Діти, а який у вас зараз сенс життя?

Отож, здорова людина – це особистість, яка здатна приймати правильні рішення стосовно кожного з 5 складників свого життя.

 

Вправа «Кожен з нас – особливий і унікальний»

 

         Усі ми відрізняємось один від одного, маємо свої унікальні риси. Саме ці риси роблять нас такими, якими ми є.

Подумайте, який предмет для вас є  найулюбленішим? Мабуть, у кожного з вас вони різні. Вони – це відбиток нашої індивідуальності.

Давайте я розповім вам про свою улюблену річ, а потім ви мені коротенько розповісте про ваші.

Моя улюблена річ - ... цей предмет для мене особливо дорогий, оскільки ....

Дякую, що ви змогли поділитися з нами частинкою своєї особистості.

 

Подивіться на свої руки. Неможливо уявити собі інструмент, який був би більш універсальним. Подумайте про складний механізм перетворення їжі в енергію. Прислухайтесь до биття свого серця. Воно скорочується з частотою 70 ударів за хвидину. Ваше серце до 15 років вашого життя робить 550 мільйонів ударів без жодної перерви!

Кожен з нас є дійсно складним, дивовижним, чудовим у своїй неповторності, хіба не так?

Запам`ятайте: я є особливий, тому що «дивовижно створений»!

Давайте подумаємо разом, що є робить нас унікальними і відповімо на кілька питань:

-         Чим визначається наша цінність: поведінкою чи вчинками?

-         Успіхами в навчанні?

-         Чи можна одних людей вважати більш цінними тільки тому, що вони досягають більших успіхів або допускають менше помилок?

Звісно ні. Ми знаємо, що ніхто не є досконалим, кожен з нас може помилятися. Це природно для сутності людини.

На жаль, це не тільки природно, але й буває дуже боляче. Усі ми можемо згадати випадок, коли:

-         вдавалися до брехні

-         недобре поводилися з оточуючими

-         не шанували своїх батьків

-         робили вчинки, за які було соромно

Але кожен з нас значущий завдяки своїй сутності та якостям. І кожного з нас глибоко люблять незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Нас люблять члени нашої родини, друзі.

Гра «Компліменти».

А зараз допоможемо одне одному в пізнанні оцінки інших людей. Адже немає абсолютно хороших або, навпаки, поганих людей. Кожен має якісь добрі риси характеру. Згадайте найкращі риси характеру своїх одногрупників і, звертаючись до кого бажаєте на ім’я, скажіть комплімент.

А  зараз скажіть комплімент самому собі.

- Кому було важко сказати товаришеві комплімент? А собі?

 

А тепер, коли ви всі усвідомили свою особливу цінність, я хочу запропонувати вам написати вірш про себе, про свою унікальність. Ваші вірші будуть різними, оскільки ви не схожі один на одного. Я починаю диктувати рядок, підказую, що вам писати, а ви продовжуєте писати на листочках:

 

Я (2 характерні для вас риси)

Я хотів би знати (те, що вас цікавить)

Я чую (уявний звук)

Я бачу (уявний об’єкт)

Я хочу (реальне бажання)

Я (повтор першого рядка)

Я уявляю собі (те, що ви уявляєте)

Я відчуваю (що ви відчуваєте стосовно своїх уявних дій)

Я знаю (істина, у якій ви впевнені)

Я мрію (те, про що ви мрієте)

Я намагаюся (те, що ви намагаєтесь зробити)

Я сподіваюся (те, на що ви сподіваєтесь)

Я (повтор першого рядка)

 

Бесіда:

-         У вас є людина, яка вважає вас особливим і любить вас?

-         Звідки ви знаєте, що ви для неї є дійсно особливим?

-         Як ця людина ставиться до вас?

 

Висновки: отож, запам’ятайте: необхідно ставитися дбайливо до того, що або хто для нас є дорогим і особливим. Треба любити своїх батьків, рідних, друзів, адже вони – це ваше оточення, спілкуючись з ними ви ростете в моральному і духовному сенсі. Треба любити науку, адже лише розумні та досвічені люди досягають вершин у житті, кар’єрі. З начитаною людиною завжди є про що поспілкуватися. Треба любити своє хоббі, свою улюблену справу, адже завдякі їй ми розвитваємося у творчому плані, стаємо багатшими душею. Правда ж?

Діти, сьогодні ми з’ясували, наскільки особлива та унікальна природа кожної людини. Ми спробували подивитися на себе детальніше, відчути своє неповторне «Я». А на закінчення я нагадаю вам відомий аформизм: завжди стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе! Не забудете цього?  Любіть себе і оточуючих, покладайте цілі і досягайте їх неодмінно, бо ви – унікальні, кожен із вас прекрасна особистість. І я впевнена, що все буде добре! ( звучить пісня)

 Дякую вам за увагу та активність!

 

  Година спілкування до Дня Соборності України

«Нам берегти Україну, соборну, єдину»

Мета: виховання толерантності і людської гiдностi студентів, вiдродження духовностi, пробудження iнтересу до культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до Батькiвщини.

Хід години спілкування

 

Слайд 1 «Свято Єдності»

Слайд 2 «Мир та єдність»

Наставник групи: Шановні присутні! Сьогодні ми зібралися з нагоди Дня Соборності України. Слово «соборність» включає в себе єдність і згуртованість. Ми всі різні,  ми розмовляємо різними мовами; спілкуємося, сперечаємося,  з’ясовуємо відносини, але  ми завжди упевнені в одному - країна у нас одна - Україна єдина, і ми повинні бути єдиними !

 

Відео 1 «Найкращі місця України!»

              https://www.youtube.com/watch?v=siGijqEl1rg

Студент:

Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

Про те, як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

В моїй Україні ніхто не стріляє,

Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

В моїй Україні ніхто не воює!

Своє і чуже життя кожен цінує!

В моєї країни чудові сусіди,

Запрошують в гості і я до них їду.

Сусіди і самі в нас часто бувають.

Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!

В моїй Україні є чесная влада,

Про неї в народі складають балади.

Працює й працює, з ранку до ночі,

Щоб людям відкрито дивитись у очі.

В моїй Україні не плюють на підлогу,

Отримують і надають допомогу,

І молодь моя не п'є і не курить,

Займається спортом, співати так любить!

В моїй Україні чемні дівчата!

А хлопці вміють їх щиро кохати!

Навчаються жити, читають книжки,

І горді від того наші батьки!

В моїй Україні немає кордонів!

І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,-

Моя Україна! Люблю її! Крапка!

Слайд 3 «Мапа України»

Наставник групи:

І щоб краще відчути велич, різнобарвність, багатонаціональність, культуру та красу нашої Батьківщини ми запрошуємо вас по українських містах: зі сходу на захід, з півдня на північ.

Почнемо зі сходу – зі столиці Слобожанщини. Майже половина жителів цього міста має вищу та незакінчену вищу освіту, фізики міста в 1932 році вперше розщепили атомне ядро, 21 житель літав  у космос.

Відео 2 «Твій путівник. Харків – чому це місто називають  рекордсменом» https://www.youtube.com/watch?v=QVPO3eaMgmA  

Коли ми дивимося на захід, то звичайно згадуємо велике місто Лева, але це тільки Прикарпаття, а далі на захід – Закарпаття. Центр Закарпаття – це саме європейське місто України, де сходяться п’ять кордонів: польський, словацький,  угорський, румунський та український.  

Відео 3 «Ужгород, частина 1.  Міста і містечка»

             https://www.youtube.com/watch?v=AbFV7YsXSIw    

А тепер до південної Пальміри, української столиці гумору, «перлини біля моря», про це місто складено більше 800 пісень, в його честь названо астероїд.

Відео 4 «Невідома Одеса» https://www.youtube.com/watch?v=06s7njSCefw

І столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи. В місті три аеропорти, три футбольні клуби, три вулиці Шевченка, два провулки, бульвар та площа, автор «Чорного квадрату» Казимир Малевич родом з цього міста.  

Відео 5 «Київ: найцікавіше»  https://www.youtube.com/watch?v=nZ9rZrepbTE

Відео 6 «Живий ланцюг - Львів і Київ»              

                https://www.youtube.com/watch?v=u1WOUj5LGHU    

В кінці 2000-х років почала відроджуватися традиція створення «живих ланцюгів», які символізують єдність України. Перший «живий ланцюг» створили 22 січня 1990 року від Львова до Києва. Зауважте, це ще був Радянський Союз. Таким чином символічно об'єднали схід та захід України. 22 січня 2011  року «живий ланцюг» також був створений в більше 20 містах України.

Пропоную і нам піднятися та зробити «живий ланцюг».

Ви відчуваєте тепло дружніх рук? Нехай це тепло зігріє всіх нас та об´єднає. Якщо ми навчимося жити разом, навчимося поважати один одного, бачити наше майбутнє однаковим, то буде єдиною та багатою наша країна, незалежно від того де ми народилися та живемо, якою мовою ми думаємо та розмовляємо. Нехай нам все вдається! 


Конкурсна виховна година
«Цінності сучасної людини»
(31.10.2019)

Мета: формувати усвідомлене розуміння студентами поняття «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної особистості;спонукати до роздумів над важливими життєвими проблемами; сприяти вихованню людяності, чесності, працьовитості; розвивати інтерес до навколишнього життя, прагнення з’ясовувати, доводити, міркувати.

Хід заходу
Наставник групи:  Микола Островський сказав, що найдорожче в людині – це життя. Воно дається один раз, і прожити його потрібно так, щоб не було нестерпно боляче за безцільно прожиті роки, щоб не палила ганьба, за підленьке і дріб’язкове минуле…
Які ж є цінності в житті кожної людини? Які серед них найважливіші? Про це ми сьогодні й поговоримо

Студент 1: Життя –це великий простір, неосяжна таємниця, яка будувалася з певних цінностей.
Студент 2: Ми не можемо уявити своє життя без людської доброти, порядності, почуття гідності, працелюбності, протистояння злу.
Студент 3 : Молоде покоління має свої ідеали, свої  вподобання. Добро, любов, дружба все швидше і швидше  втрачають своє значення.
Студент 1 : Світ, у якому ми проживаємо на даний момент, — складний світ. І   ми спіткали таку проблему, як занепад моральних принципів.
Студент 2: Здається, що люди забувають про те, що все найкраще в житті — безкоштовне. Друзі, сім’я, щастя, любов, посмішки — все це ми отримуємо зовсім безкоштовно!
Студент 3: Сучасні люди цінують зовсім не це. Для більшості не є важливим те, що ти відчуваєш, чого ти бажаєш, чого ти досягнув або чого прагнеш досягнути. 
Їх цікавить хіба що, бренд твого одягу, модель телефону, марка машини і тому подібне.
Студент 1.Мало хто розуміє, що дивлячись на людину або спілкуючись з нею ми бачимо тільки обгортку, ми знаємо її ім’я, але не знаємо її історію, жахливо те, що нам цього достатньо.
Відео «Які навички повинна мати сучасна молодь»

Студент 1:Зараз Україна повертається до загальнолюдської моралі: моральних цінностей, серед яких такі понят­тя, як сенс життя, щастя — головні, вони — своєрідний компас на життєвому шляху молоді. Рано чи пізно перед кожною людиною постає питання: для чого я живу?
Студент 2:В чому суть мого життя? Для чого я живу?
Ці питання найбільше тривожать юнаків та дівчат у 16—18 років, бо вони тісно пов'язані з виборі життєвого шляху. Поняття «сенс життя» не можна аналізувати без такого поняття, як «щастя».
Вірш  «Цінуй життя»
Життя складне, живим з нього не вийти,
Тому цінуй життя чарівну мить.
Не треба скиглити і нарікати, й нити,
Що все не так й завжди не там свербить...
Цінуй малу миттєвість і хвилину,
Все те, що є, що можеш досягти.
І дякуй небесам за кожну днину.
Й любов зумій у серці зберегти
До цього світу і людей у ньому,
До ранків, що прокинулись в росі.
Втішайся радістю у лузі запашному
Й живи щасливо в світлі і красі.
Для щастя нам багато і не треба,
Лише здоров’я й до життя жага,
Краса природи і усмішка неба,
Й безслідно згине хмурість і нудьга.
Життя складне. Живим не вийти з нього,
Тому цінуй усе, що в тебе є.
Бо завтра може вже не стать нічого,
Й що маєш зараз — це усе твоє.
Цінуй життя...

Студент 1: Жити  — це, перш за все, бути людиною у великому, і малому. Щоб здійснити свою мрію, людина повинна прикласти багато зусиль, особливо зараз, коли кожен «сам за себе».

Студент 2: Але треба бути чесним у досягненні мети, у ставленні до оточуючих і поводитись так, ти хотів би, щоб вони ставились до тебе. Не можна вважати, що поганими засобами можна досягти доброї мети.

Студент 1: Життя — це ваша таємниця.  Людина  повинна  пройти  молодість, зрілість, залишити спадщину: посадити дерево, виростити дитину.
Студент 2: Немає нічого більш індивідуального, ніж уявлення про життя, любов, прекрасне, тобто цінності. Скільки людей, стільки й поглядів.
Студент 3: Уявлення про життя залежить від психіко-фізіологічного і фізичного стану людини, досвіду її народу, її  середовища, рівня культу­ри. А яке ваше уявлення про життя та цінності людини?
(відеоролик)

Студент 1: Ми вважаємо,що найголовніша цінність, яку дарує нам життя – це здоров’я.
Студент 2: Ніхто з нас не буде заперечувати те, що найцінніше в житті людини – здоров’я. Адже коли людина здорова, перед нею відкривається весь світ, вона енергійна, бадьора, цілеспрямована, вона може вирішувати будь-яку проблему. Здоровя важливе в будь-якому віці.
Студент 1: Вчені всього світу наполегливо шукають шляхи його покращення та зміцнення.
Наставник групи: А секретами покращення свого здоров’я поділиться наша гостя – Дзьох Анастасія, студентка нашого коледжу   спеціальності 
« Технологічна освіта», тренер-волонтер громадської акції "Здорова нація України".
 Студент 1. У людини в житті буває багато цінностей. Хтось ставить своїм пріоритетом гроші, хтось служіння Богу чи своїм близьким, хтось кар'єру або розвиток духовності, а хтось сім'ю і дітей.
Студент 2. Я вважаю, що навіть найбагатша, успішна і морально багата людина потребує хоча б іноді підтримки своєї сім'ї. Кожній людині життєво необхідно з кимось ділити свою радість і позитив, смуток і сльози. І робити це можливо тільки в родині.
Студент 3.Звичайно, у кожної людини є друзі, але навіть перед ними деколи не виходить оголити душу, а батьки або інші рідні люди в будь-якій ситуації вислухають і зрозуміють тебе, підтримають чи втішать.
Студент 1. Я живу у дружній і щасливій сім'ї. Я ніколи не відчуваю себе самотньою, бо знаю, що з будь-якою проблемою можу звернутися до своїх близьких родичів, які цінують і люблять мене. Я вважаю, що материнську любов не зможе замінити ніхто.
В житті у нас
Є дві людини
Нема й не буде
Їм заміни.
Бо це вони…
Це мама й тато.
Така в них доля –
Нас чекати…
На кожну звісточку
І слово,
Вони –
Це втілення любові.
Вони нас приймуть
І зігріють…
Їм тяжко.
Та в очах – надія.
На те, що ми
Щасливі будем.
І найріднішим в світі людям
Дамо ми радості хоч трохи.
За їх тяжкі батьківські роки…
Тож пам’ятайте,
Що десь там
Матуся молиться,
Щоб Вам
В житті не так як їй жилося.
Хоч вкрила сивина волосся
І в тата сили теж не ті,
Батьки не вічні…
Тож в житті,
Рідненьких їх не забувайте
Пишіть, дзвоніть і приїжджайте…

Студент 1. Якщо ви живете не тільки для себе, якщо для вас важливо залишити в житті добрий слід - у вас високі мотиви, вас можна назвати людиною з духовними прагненнями.
Студент 2. Якось одного священника запитали: «Яким чином можна зрозуміти, що вчинив правильно?». І він відповів «Якщо будете виконувати Заповіді Божі».  І потрібно нам задуматися  - а як щодо Заповідей Божих у сучасному житті? Як їх виконувати, коли навколо скільки спокус та бузувірства?
Наставник групи: До слова запрошуємо клірика Свято-Благовіщинського храму отця Димитрія.
 Студент 1: Любов — одне з найпрекраснiших почуттiв людини. Найрозумнiше, чого досягла людина — це умiння любити. Вiд любовi народжується все прекрасне на свiтi. Живе лише той, хто вмiє кохати.
Студент 2:  Тисячі  поетів,  художників  і  композиторів зверталися  до  теми  кохання . В. О. Сухомлинський говорив, що кохання — це найчистiше i найдорожче, найсильнiше побудження до того, щоб стати хорошою, розумною людиною, вiдмiнно працювати і вчитися.
Студент 3:Тож  чи  є  кохання  цінністю  для  молоді?  Мабуть,  саме  кохання  є  тим  єдиним  для  сучасної  молоді  і  що  тепер  залишилось  від  духовних  і  моральних  цінностей людини.
Студент 1: Любов, кохання. Вірність. Доброта. Ці слова нерозривні, єдине ціле, вічне, таке пре­чисто світле, таке необхідне кожному з нас.

Пісня у виконанні  Савілової  Насті

Студент 1.Однією  з  рис  справжньої  людини  для  котрої  моральні  цінності  займають  якесь  місце  в  житті  є  толерантність та милосердя.
 Англійською толерантність означає – готовність  бути  терплячим.  Українською – здатність  терпіти,  щось  або  когось  і  бути  стриманим  і  стійким.
Студент 2:  Милосердя є складовою душі. Не кожен здатен на це почуття. Не кожен може пожертвувати заради інших людей.
Наставник групи: Серце радіє від того, що в нашому місті є громадська організація "Волонтерська ліга".До слова запрошуємо  засновника цієї організації Волобуєву Дарю, ученицю 11 класу багатопрофільного ліцею м.Краснограда

Студент 1. Батьківщина — це рідна домівка, земля, де ми народилися й зросли. У кожної людини Батьківщина асоціюється з дорогим і милим серцю містечком, спогади про яке занурюють у дитинство.
Студент 2: Батьківщиною може бути усе: дім, вулиця, село, місто, країна. Однак це не лише географічне положення, а більш широке поняття, яке не обмежується власним будинком чи певною територією. Це народ, рідна мова, традиції, культура, природа рідного краю — все те, що ми уявляємо, коли говоримо слово «Вітчизна».
Студент 3: На мою думку, любити рідну землю означає ставитися до неї з побожністю і повагою. Кожна людина повинна не просто любити рідну землю, але й бути готовою захищати її від ворогів. 
 Студент 1: На жаль, війна прийшла на нашу рідну землю вже сьогодні. Тому священний обов’язок кожного свідомого громадянина України — встати на захист своєї Вітчизни. Любімо рідну землю! Бережімо Україну!

Відео «Перлина Україна»

Студент 1:  Ми отримуємо якісну освіту в нашій країні. Кожна людина має право на освіту та навчання в спеціалізованих  закладах для реалізації нахилів. Випускники наших вишів ерудовані та всебічно розвинені.
Студент 2 :  Сучасне життя відкриває величезний простір для творчості, креативності, величезні можливості для реалізації наших талантів і здібностей. Ми також талановиті та творчі.
Студент 3: Отже,ми хочемо сказати: У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті.
Студент 4:Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте і в ньому чергуються успіхи й невдачі, злети і падіння.
Студент 5: Пам'ятайте добро.
Студент 6: Будьте вищі від усяких пліток, заздрощів, образ.
Студент 7: Умійте прощати. Прощати всім, а собі — ніколи.
Пісня «Мій друг»

 Наставник групи: Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі. Робіть добро тим, із ким ви, можливо, зустрінетеся лише раз у житті. Пам'ятайте, що все повертається, як бумеранг. Найкоротша відстань між людьми — усмішка. Тож частіше даруйте її один одному.




Тема уроку: «Розкажемо Європі про  Україну»
Мета: поглиблювати знання про Україну як частину Європи, зокрема її мову, культуру, історію, мистецтво, традиції; формувати почуття приналежності до  європейської спільноти, розвивати полікультурну, соціальну компетентності студентів, творчі здібності; пізнавальну активність; виховувати у студентів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії, культури, мистецтва; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань українського народу
Обладнання: карта України; проектор, презентація гри «Що я знаю про тебе, моя Україно?»,  ноутбук, ілюстрації, зображення державної символіки, Конституція України, картки для відповідей, ручки
Тип уроку: інтелектуально-пізнавальна гра


                                                         Ми – вільні люди!
                                                        Ми, неначе, квіти,
                                                        Що виростають в полі чи гаю.
                                                        Нам цілувати небеса і вітер,
                                                        І долю мати, як вони, свою.
                                                        І буде доля, наче цвіт калини,
                                                        В розповені невипитих щедрот,
                                                                   Бо є держава наша – Україна,
                                                                                            І є її невтрачений народ.                                                                                   
                                                                                                                           В. Олійник                                                                                                            
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ СТУДЕНТІВ ДО ПОЧАТКУ УРОКУ
1.2. Вступне слово вчителя зі словами поздоровлення з початком нового навчального року та святом Першого дзвоника, Днем знань.
1.3. На початку пропоную переглянути відеоролик
Перегляд відеоролика «27 причин любити Україну»

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Діти, зверніть, будь ласка, увагу на епіграф нашого сьогоднішнього заняття (зачитує). Василь Олійник присвятив ці рядки незалежності України, і нам треба пам’ятати, що шлях до волі був тернистим.
Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, талановитими людьми. Це велика європейська держава. Пишаймося, що ми - українці, пишаймося, що ми - доньки і сини нашої неньки-України!

ІІІ. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ГРА «ЩО Я ЗНАЮ ПРО ТЕБЕ, МОЯ УКРАЇНО ?»

( вправа « Асоціативний кущ»)
Учитель.  Діти, коли ми чуємо будь яке – слово у кожного з нас виникає якась асоціація, скажіть, будь ласка,  а з чим у вас асоціюється назва «Україна»?

Учитель. Отже, ми пишаємося тим, що ми – українці! Наш сьогоднішній урок відбудеться у вигляді гри, під час якої ми поглибимо свої знання про Україну, дізнаємось щось нове та усвідомимо, що наша країна має повне право називатися «європейською країною», адже нам є про що розказати. І ми помандруємо з вами різними станціями перша з них-«Географія»



ЗАВДАННЯ З РУБРИКИ «ГЕОГРАФІЯ»
1.     На якому материку розташована наша держава? (Євразія)
2.     Які країни межують з Україною? (Білорусь, Молдова, Росія, Польща, Словакія, Румунія, Угорщина)
3.     Де знаходиться географічний центр Європи? (на території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове)
4.     Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла 2061 м)
5.     Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)


ЗАВДАННЯ З РУБРИКИ «ІСТОРІЯ»

1.Як звуть українського військового, політичного та державного діяча. Гетьмана Війська Запорозького, очільника Гетьманату (1648–1657), якого зобразили на купюрі номіналом в 5 гривень?
 Богдан Хмельницький

2.Яку назву має відома картина українського художника Іллі Рєпіна та яка історична подія зображена на ній?
«Запоро́жці пи́шуть листа́ туре́цькому султа́нові». Сюжетом цієї картини став відомий Лист запорожців турецькому султанові, написаний у 1676 році як відповідь запорозьких козаків на вимогу османського султана Мехмеда IV.
Що зображено на фото?
1.Оселедець
2. Джура
3.Запорізька Січ
4. Чайка
5.Куліш
ЗАВДАННЯ З РУБРИКИ «УКРАЇНСЬКА МОВА»
1.Установідь відповідність між фразеологізмом зображеним на малюнку та його значенням
2. Однією з "родзинок" української мови є те, що вона багата на … форми слів. Навіть слово "вороги" має … форму, яка вживається в гімні України. Що це за слова?
 Зменшувально-пестлива форма слова
3.Поставте правильний наголос у словах
Український
Подруга
Фейсбук
Донька
Приятель
Новий
Жалюзі
Спина
Середина
Фольга
 Разом
Форзац
Лате
Отаман
Черговий
Ненависть
3. складіть синквейн про Україну
1.іменник- тема синквейна
2. 2 прикметника,які розкривають цікаві, найбільш вагомі якості представленого явища,предмета або поняття
3. 3 дієслова,які розкривають дії,  характерні цьому явищу,предмету або поняттю.
4. речення, яке розкриває суть явища,предмета або поняття
5. іменник-узагальнення




ЗАВДАННЯ З РУБРИКИ «СВЯТА ТА ТРАДИЦІЇ»
1.Перед вами на фото зображені національні українські страви, але серед них є 5 страв інших націй, знайдіть їх.
         2.Що зображено на фото? Які свята показано?
3.Що зображено на фото? Яке значення має в українських обрядових традиціях?

Коровай — обрядовий хліб, поширений серед багатьох слов'янських народів. Але для української обрядової традиції коровай як символ має особливе значення, використовується у численних обрядових діях і вирізняється багатоманітністю варіантів.
Особливе значення коровай має в українському весіллі. Відсутність короваю означала неповноцінність обряду, а людина, яка з бідності, сирітства чи якихось інших причин була позбавлена весільного короваю, одержувала прізвисько (а то й прізвище) Безкоровайний. Недарма про людей, наділених особливим почуттям власної гідності, казали:Сидить, мов коровай на весіллі.
До короваю шанобливо ставляться від початку його виготовлення найбільш поважними жінками-коровайницями і до розподілу старшим дружкою або старостою в кінці весільного застілля і роздачі "на мир Божий".
Коровай як символ завершення аграрного року завжди випікали й на обжинки; разом із обжинковим снопом він є одним із найважливіших атрибутів свята Врожаю.

Перед вами 10 українських символів, назвіть їх. Яке значення вони мають?
Відповідь: (СЛАЙД 86)
ЗАВДАННЯ З РУБРИКИ «МИСТЕЦТВО»
1.Ця найвідоміша у світі народна пісня, записана українським композитором Миколою Леонтовичем, має величезну популярність, а на YouTube  різні версії  її виконання набирають мільйони переглядів. Що це за композиція?
«Ще́дрик» — одна з найпопулярніших обробок Миколи Леонтовича, знана не тільки в Україні, але й у всьому світі під назвою «Дзвінка колядка, Колядка дзвонів» (англ. Ukrainian Call Carol, Ukrainian Carol of the Bells).
Вишукане та неповторне, українське декоративно-орнаментальне народне малярство, яке сформувалося на Дніпровщині в селищі, від якого й походить назва цього виду мистецтва. Про яке народне малярство йде мова?
Відповідь: Петриківський розпис
ІV. Підбиття підсумків.
МІКРОФОН
У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна – це …»
Слово вчителя
Любов до мами і до тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щедра, відважна. Ви - майбутнє України.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
Виконується пісня «Україна це- ти»


























Український
Подруга
Фейсбук
Донька
Приятель
Новий
Жалюзі
Спина
Середина
Фольга
 Разом
Форзац
Лате
Отаман
Черговий
Ненависть

Український
Подруга
Фейсбук
Донька
Приятель
Новий
Жалюзі
Спина
Середина
Фольга
 Разом
Форзац
Лате
Отаман
Черговий
Ненависть

Український
Подруга
Фейсбук
Донька
Приятель
Новий
Жалюзі
Спина
Середина
Фольга
 Разом
Форзац
Лате
Отаман
Черговий
Ненависть

Український
Подруга
Фейсбук
Донька
Приятель
Новий
Жалюзі
Спина
Середина
Фольга
 Разом
Форзац
Лате
Отаман
Черговий
Ненависть



Немає коментарів:

Дописати коментар