Методична скарбничка



МЕМИ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 

(матеріал Лесі Сич)

Меми -  сучасний тренд в освіті. Якщо вони так широко використовується  у соцмережах, то  чому ж нам, вчителям, не зробити їх  вдалим інструментом для побудови неординорного уроку. 

ЩО ТАКЕ МЕМ? 

Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті. Найпопулярнішими є інтернет-меми у форматі зображення із влучним жартівливим текстовим поясненням. (за матеріалами "На урок")



ТРОХИ ТЕОРІЇ. ПРО ПОХОДЕННЯ МЕМІВ

Термін і концепція мему були запропоновані ще у 1976 році професором оксфордського університету біологом Річардом Докінзом. Він популяризував ідею того, що як біологічна інформація складається з найменших одиниць – генів, так і вся культурна інформація складається з мемів. Причому термін meme походить не від англійського memory (пам'ять), а від терміну «меметика» (теорія еволюції культури).
Функції та значення мемів:
репрезентативна: відтворення побаченого, прочитаного чи почутого з відповідним акцентом на певній інформації;
комунікативна: реакція на ситуацію, яка породжує дискусію, а також створення особливого мовного простору, зрозумілого певній групі;
креативна: відтворення подій дійсності у творчому форматі з використанням сучасних онлайн-інструментів.

 ЗА ЯКИМИ ПРИНЦИПАМИ СТВОРЮЄТЬСЯ МЕМ

Інформаційна складова. В основі мему може бути певна фраза, спірне питання, формула, афоризм тощо. Мем – це лаконічна змістовна фраза, яка має гумористичний відтінок, зрозумілий та близький для певної групи людей.
Емоційна складова. Сенс мему – гумор, емоційна близькість поєднання зображення та текстової складової для репрезентативної групи учнів (наприклад, певний клас чи паралель).
Парадокс, новий сенс загальновідомого. Використовуйте гру слів, оксюморони, метафори чи переносне значення слів, тобто ситуації, коли певне словосполучення набуває нового нетипового значення.
Надайте здобувачу освіти певну світлину із підписами для зразка та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу. 

2. Risovach – безкоштовний та простий у користуванні онлайн-генератор мемів.
Переваги:
інтуїтивно зрозумілий інтерфейс програми;
швидкість виконання – генерація мему у 3 кроки (вибір зображення, додавання фрази-мему, скачування готового матеріалу);
наявність бібліотеки шаблонів найбільш популярних зображень;
можливість завантажити власне зображення.

3.  Роботи про Вакулу та Оксану створено в Publisher. На малюнки накладаємо автофігури-цитати та збеігаємо як малюнок-jpeg для зручності. За цим принципом можна створювати меми у PowerPoint.  Переваги використання цих ресурсів: можна працювати без Інтернету. 

Створюємо меми-комікси. Покажіть студентам кілька робіт для зразка (за потреби) 



Запропонуйте створити комікс самостійно





Використання мобільних застосунків

на заняттях із зарубіжної літератури

 

Сучасний етап розвитку технічного прогресу можна окреслити словами відомого французького письменника Жуль Верна «Настане день, коли наука випередить фантазію». Цей час настав. Діти з пелюшок впевнено тримають в руках мобільні ґаджети, кожен день годинами просиджують в інтернеті. В учнів відпала необхідність у вчителі як джерелі знань. Тому сучасний педагог повинен кардинально змінити погляд на свою професійну діяльність, намагатися вловити дух і потреби часу. Не можна залишатися вчорашніми викладачами завтрашнього закладу освіти!

Під терміном «мобільні технології» розуміємо використання широкого спектру цифрових і портативних мобільних пристроїв (айфонів, смартфонів, планшетних комп’ютерів, електронних книг тощо) в освітньому процесі, які дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації.

Спираючись на  досвід інтегрування мобільних пристроїв у простір заняття, можна визначити наступні переваги мобільного навчання:

— Персоналізація навчання.

— Миттєвий зворотній зв’язок.

 — Ефективне використання навчального часу на уроках.

— Неперервність навчального процесу.

— Якісно новий рівень управління навчальним процесом.

Мобільні ґаджети значно розширюють можливості традиційного заняття:

- Телефон виступає потужним засобом відтворення мультимедійних файлів, що містять навчальну інформацію.

- Програмне забезпечення мобільних пристроїв підтримує традиційний підхід до навчання, дозволяючи відкривати та переглядати файли офісних програм (Word, PowerPoint, Excel).

- Ґаджети надають доступ до мережі Internet засобами мобільного зв’язку або за допомогою мережі Wi-Fi.

-Мобільних додатки створюють новий якісний навчальний простір. Застосування мобільних пристроїв вимагає від вчителя-словесника постійного підвищення методичного рівня, вдосконалення власної інформаційної компетенції та нового погляду на моделювання сучасного заняття.

LearningApps.org  — навчальний сервіс, який надає можливості викладачу використовувати невеликі інтерактивні модулі в освітньому процесі. Інтерфейс веб-ресурсу інтуїтивно зрозумілий пересічному користувачу: усі вправи поділено на категорії. Можна використовувати як колекцію вже розроблених завдань, так і за аналогією створити власні, заповнюючи зручний шаблон. Основним недоліком можна вважати лише те, що вправи використовують тільки онлайн.

Інтерактивна навчальна вправа «Модернізм та авангардизм». Індивідуальне експрес-опитування пропонує здобувачам освіти визначити основні ознаки модернізму, авангардизму, вказати їх течії, найвидатніших представників. Вправа спрямована на актуалізацію опорних знань та перевірку якості опанування теоретичним матеріалом теми.

Веб-мікс «Творчість Франца Кафки». Робота над створенням авторських тематичних вкладок спонукає здобувача освіти в цікавій формі засвоїти або закріпити матеріал з вивченої теми; відпрацювати навички групової роботи, вдосконалити вміння відбирати, систематизувати та представляти цікавий тематичний матеріал

Алгоритм проведення: 1. Педагог під час уроку повідомляє домашнє завдання, пояснює алгоритм виконання. 2. Колектив групи поділяється на групки по 3–4 особи, поділяють між собою завдання. 3. Кожен учасник групи вдома виконує свою частину. 4. На наступному занятті групи демонструють, визначають коефіцієнти участі, отримують оцінки.

Оцінювання: Індивідуальні оцінки представників груп, відповідно до коефіцієнта участі

Тест онлайн «Вивчаємо новелу Фр. Кафки «Перевтілення»». Форми Google дозволяють підготувати тест із різними типами запитань, зберегти оцінки та результати проходження в окрему таблицю. Педагог отримує відповіді студентів по кожному питанню, автоматично побудовані діаграми, що дозволяє якісно провести корекційну роботу.

«Хмара слів» до оповідання Фр. Кафки «Перевтілення». Суть роботи із сервісом Wordart.com полягає в особливому способі подачі текстової інформації — у її візуалізації. Досліджуваний об’єкт описано у вигляді набору ключових слів (текстової хмари), які в особливий спосіб вписані в графічну фігуру. У голові візуала картинка починає асоціюватися з набором слів, що полегшує засвоєння нового матеріалу. Реалізовувати на уроці один з найважливіших принципів дидактики — принцип наочності — значить забезпечити високий рівень засвоєння пропонованого матеріалу. Візуальні засоби навчання сприяють розвитку творчої активності. Захопленню предметом, підвищують ефективність засвоєння матеріалу на уроках.

На сьогодні інтеграція мобільних технологій в освітній простір є сучасною, актуальною та перспективною в своєму розвитку.


Що таке Learningapps

LearningApps.org - безкоштовний сервіс, який пропонує технологія Веб 2.0, для створення інтерактивних ігрових додатків для навчання. Сайт LearningApps.org - це наукова розробка Центру ІТ-ресурсів (Zentrum für Bildungsinformatik) з Педагогічного коледжу Берна у партнерстві з німецькими університетами Майнца і Циттау. Програма була розроблена з метою сприяння створення викладачами інтерактивних модулів, інтегрованих в навчальний курс, і тепер успішно використовується не тільки в освітньому середовищі, але й серед бібліотекарів, які прагнуть активно впроваджувати сучасні технології в роботу.

Перевагами сервісу LearningApps.org є :

  • привабливий та зручний в корисстуванні інтерфейс, проста іконографія, зрозуміла навігація, мобільність, інтеграція з іншими сайтами та, що не менш важливо, сайт доступний українською мовою;
  • сервіс має цінність й тому, що можна експортувати створені ресурси і вбудовувати їх у блог, презентацію чи інший документ за допомогою гіперпосилань;
  • дозволяє використовувати існуючі ресурси, розміщені користувачами як моделі - дуже корисна функція, яка дозволяє економити час при створенні нових ресурсів.    
  • можливість створювати робочі класи, кожна з яких має пароль доступу. Сервіс одночасно може використовувати декілька класів;
  • кожний створений у додатку ресурс може бути використаний як самостійне завдання на уроці або домашнє завдання;
  • також можна тематично об'єднати окремі завдання різних видів.  



ЯК ПРАЦЮЄ LEARNINGAPPS

1. Використовувати додаток одразу просто і доступно. Адреса сайту https://learningapps.org Сайт мультирегіональний, тому відкриється українською мовою, лишень потрібно вибрати її із запропонованих у програмі.
2. Проходиму процедуру реєстраціїт (лише англ.мовою)
Заповнивши відповідні поля, натискаємо «Створити обліковий запис». 
Після реєстрації на сайті користувачеві стають доступні наступні закладки:
Пошук (для знаходження вправи за назвою)
Перегляд вправ (каталог всіх вправ на сайті, розбитих на категорії)
Створити вправу (можливість вибрати вид створюваної вправи зі списку)
Мої вправи (каталог моїх вправ)
Мої класи (додавання користувачів для спільної роботи на сервері)
Налаштування аккаунта (додавання або зміна інформації про себе)
Нас цікавлять чотири пункти. 
"Перегляд вправ" дуже корисний і цікавий тим, що продивляючись зроблені вправи з різних предметів, Ви обираєте ту, структура якої Вам підходить і на її основі робите свою. Тобто в готовий шаблон-конструктор вправи вписуєте власні дані  і все -вправа готова.
Здебільшого вправи із зарубіжної літератури розміщуться у категоріях  "Інші мови" та "Російська мова", але нам, словесникам, варто передивитися категорію "Українська", щоб знайти цікаві для себе вправи.

Кожна вправа цікава по-своєму. Розглянемо деякі з них

Вправа "Групування".
Кожен із кубів має свою назву: епос, лірика чи драма. При появі назв творів учень натискає на відповідний куб. Відповідь бачить миттєво: усміхнений або засмучений смайлик.
Розподілити у групи можна літературних героїв певних творів, письменників відповідно до епох, назви творів відповідно до жанрів і т.д.
Вправа "Класифікація".
Цитати перетягуємо у відковідну категорію. Коли всі цитати розподілено, натискаємо галочку, що свідчить  про виконання роботи  і бачимо результат. Якщо якийсь із об'єктів не на своєму місці - світитиметься червоним кольором. Можна класифікувати героїв, цитати, письменників і т.д.
Вправа "Вибір правильної відповіді". 
Обираємо правильну відповідь - ставимо галочку і перевіряємо,  скільки завдань ми зробили правильно.
Вправа "Відповідності".
Якщо з'єднання обєктів неправильне - червоний колір, правильне - зелений.
Вправа "Просте впорядкування". 
Розташовуємо об'єкти в правильній послідовності і перевіряємо.
Вправа "Вільна текстова відповідь".
Ця вправа досить специфічна, потребує значної уваги та відповідальності зі сторони учня, бо якщо він допустить помилку принаписанні відповіді (напише з малої там, де треба з великої чи будб-яку іншу помилку), вона не буде зарахована.






Немає коментарів:

Дописати коментар