Освітній проєкт «Як любити дітей?»
«Майндмеппінг або як навчати цікаво»
Буктрейлер як форма візуалізації та популяризації художнього тексту
на заняттях зарубіжної літератури
Керівник: Тракун М.М., викладачка німецької мови та зарубіжної літератури
Учасники проєкту:
Кутицька Карина, здобувачка освіти ІІ курсу спеціальності Початкова освіта
Кулакевич Софія, здобувачка освіти ІV курсу спеціальності Початкова освіта
Марія Кондрин, здобувачка освіти ІІІ курсу спеціальності Початкова освіта
Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення.
Креолізований текст - складне текстове утворення, у якому вербальні та невербальні елементи утворюють одну візуальну структурну цілісність:
• буктрейлер;
• комікс (манга);
• мотиватор/демотиватор;
• постер;
• буклет (брошура);
• фотоколаж;
• логотип;
• «дуддл»;
• скрапбукінг.
Що таке буктрейлер? Буктрейлер - сучасна реклама книги. З англійської book- це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. Буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги. Основне його завдання - яскраво й образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Буктрейлер – це інструмент сучасної медіаосвіти
http://surl.li/slutlv
Можна запропонувати створити буктрейлер індивідуально або розробити спільний проєкт командою. Причому візуалізацію можна зробити за допомогою наявних в інтернеті світлин чи відеоматеріалів, або спробувати себе у ролі акторів і відтворити зміст у такий спосіб. Навіть за допомогою телефонних камер можна відзняти справжнє кіно!
1. https://youtu.be/HghapC-kDlI
2. https://youtu.be/MhUilEerS38
3. https://youtube.com/shorts/Rb5V7whgaqI
МЕМИ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Меми - сучасний тренд в освіті. Якщо вони так широко використовується у соцмережах, то чому ж нам, вчителям, не зробити їх вдалим інструментом для побудови неординорного уроку.
ЩО ТАКЕ МЕМ?
ТРОХИ ТЕОРІЇ. ПРО ПОХОДЕННЯ МЕМІВ
ЗА ЯКИМИ ПРИНЦИПАМИ СТВОРЮЄТЬСЯ МЕМ
Створюємо меми-комікси. Покажіть студентам кілька робіт для зразка (за потреби)
Запропонуйте створити комікс самостійно
Використання мобільних застосунків
на заняттях із зарубіжної літератури
Сучасний етап розвитку технічного прогресу
можна окреслити словами відомого французького письменника Жуль Верна «Настане
день, коли наука випередить фантазію». Цей час настав. Діти з пелюшок впевнено
тримають в руках мобільні ґаджети, кожен день годинами просиджують в інтернеті.
В учнів відпала необхідність у вчителі як джерелі знань. Тому сучасний педагог
повинен кардинально змінити погляд на свою професійну діяльність, намагатися вловити
дух і потреби часу. Не можна залишатися вчорашніми викладачами
завтрашнього закладу освіти!
Під терміном «мобільні технології» розуміємо використання широкого спектру
цифрових і портативних мобільних пристроїв (айфонів, смартфонів, планшетних
комп’ютерів, електронних книг тощо) в освітньому процесі, які дозволяють
здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації.
Спираючись на досвід інтегрування мобільних пристроїв у
простір заняття,
можна визначити наступні переваги мобільного навчання:
— Персоналізація навчання.
— Миттєвий зворотній зв’язок.
—
Ефективне використання навчального часу на уроках.
— Неперервність навчального процесу.
— Якісно новий рівень управління
навчальним процесом.
Мобільні ґаджети значно розширюють можливості
традиційного заняття:
- Телефон
виступає потужним
засобом відтворення мультимедійних файлів, що містять навчальну інформацію.
- Програмне
забезпечення мобільних пристроїв підтримує традиційний підхід до навчання,
дозволяючи відкривати та переглядати файли офісних програм (Word, PowerPoint,
Excel).
- Ґаджети
надають доступ до мережі Internet засобами мобільного зв’язку або за допомогою мережі
Wi-Fi.
-Мобільних
додатки створюють новий якісний навчальний простір. Застосування мобільних
пристроїв вимагає від вчителя-словесника постійного підвищення методичного
рівня, вдосконалення власної інформаційної компетенції та нового погляду на
моделювання сучасного заняття.
LearningApps.org
— навчальний сервіс, який надає можливості викладачу використовувати невеликі
інтерактивні модулі в освітньому процесі. Інтерфейс веб-ресурсу інтуїтивно
зрозумілий пересічному користувачу: усі вправи поділено на категорії. Можна
використовувати як колекцію вже розроблених завдань, так і за аналогією
створити власні, заповнюючи зручний шаблон. Основним недоліком можна вважати
лише те, що вправи використовують тільки онлайн.
Інтерактивна навчальна
вправа «Модернізм та авангардизм». Індивідуальне експрес-опитування
пропонує здобувачам освіти визначити основні ознаки модернізму, авангардизму,
вказати їх течії, найвидатніших представників. Вправа спрямована на
актуалізацію опорних знань та перевірку якості опанування теоретичним
матеріалом теми.
Веб-мікс
«Творчість Франца Кафки». Робота над створенням авторських тематичних
вкладок спонукає здобувача освіти в цікавій формі засвоїти або закріпити
матеріал з вивченої теми; відпрацювати навички групової роботи, вдосконалити
вміння відбирати, систематизувати та представляти цікавий тематичний матеріал
Алгоритм
проведення: 1. Педагог під час уроку повідомляє домашнє завдання, пояснює алгоритм
виконання. 2. Колектив групи поділяється на групки по 3–4 особи, поділяють між собою
завдання. 3. Кожен учасник групи вдома виконує свою частину. 4. На наступному
занятті групи демонструють, визначають коефіцієнти участі, отримують оцінки.
Оцінювання:
Індивідуальні оцінки представників груп, відповідно до коефіцієнта участі
Тест
онлайн «Вивчаємо новелу Фр. Кафки «Перевтілення»». Форми Google
дозволяють підготувати тест із різними типами запитань, зберегти оцінки та
результати проходження в окрему таблицю. Педагог отримує відповіді студентів по
кожному питанню, автоматично побудовані діаграми, що дозволяє якісно провести
корекційну роботу.
«Хмара
слів» до оповідання Фр. Кафки «Перевтілення». Суть роботи із
сервісом Wordart.com полягає в особливому способі подачі текстової
інформації — у її візуалізації. Досліджуваний об’єкт описано у вигляді
набору ключових слів (текстової хмари), які в особливий спосіб вписані в
графічну фігуру. У голові візуала картинка починає асоціюватися з набором слів,
що полегшує засвоєння нового матеріалу. Реалізовувати на уроці один з
найважливіших принципів дидактики — принцип наочності — значить
забезпечити високий рівень засвоєння пропонованого матеріалу. Візуальні засоби
навчання сприяють розвитку творчої активності. Захопленню предметом, підвищують
ефективність засвоєння матеріалу на уроках.
На
сьогодні інтеграція мобільних технологій в освітній простір є сучасною,
актуальною та перспективною в своєму розвитку.
Що таке Learningapps
Перевагами сервісу LearningApps.org є :
- привабливий та зручний в корисстуванні інтерфейс, проста іконографія, зрозуміла навігація, мобільність, інтеграція з іншими сайтами та, що не менш важливо, сайт доступний українською мовою;
- сервіс має цінність й тому, що можна експортувати створені ресурси і вбудовувати їх у блог, презентацію чи інший документ за допомогою гіперпосилань;
- дозволяє використовувати існуючі ресурси, розміщені користувачами як моделі - дуже корисна функція, яка дозволяє економити час при створенні нових ресурсів.
- можливість створювати робочі класи, кожна з яких має пароль доступу. Сервіс одночасно може використовувати декілька класів;
- кожний створений у додатку ресурс може бути використаний як самостійне завдання на уроці або домашнє завдання;
- також можна тематично об'єднати окремі завдання різних видів.
ЯК ПРАЦЮЄ LEARNINGAPPS
Кожна вправа цікава по-своєму. Розглянемо деякі з них
Розподілити у групи можна літературних героїв певних творів, письменників відповідно до епох, назви творів відповідно до жанрів і т.д.
Цитати перетягуємо у відковідну категорію. Коли всі цитати розподілено, натискаємо галочку, що свідчить про виконання роботи і бачимо результат. Якщо якийсь із об'єктів не на своєму місці - світитиметься червоним кольором. Можна класифікувати героїв, цитати, письменників і т.д.
Обираємо правильну відповідь - ставимо галочку і перевіряємо, скільки завдань ми зробили правильно.
Якщо з'єднання обєктів неправильне - червоний колір, правильне - зелений.
Розташовуємо об'єкти в правильній послідовності і перевіряємо.
Ця вправа досить специфічна, потребує значної уваги та відповідальності зі сторони учня, бо якщо він допустить помилку принаписанні відповіді (напише з малої там, де треба з великої чи будб-яку іншу помилку), вона не буде зарахована.
Немає коментарів:
Дописати коментар